12 aprPlan Organic lancerer gitti: en ny neglelak- og makeupserie
Vi er stolte over at lancere det tyske brand gitti i Danmark.
gitti blev grundlagt i Berlin i 2019 og er allerede kendt for sine bæredygtige, veganske og naturlige neglelakker og makeupprodukter.
gitti opstod da grundlægger Jenni Baum-Minkus blev spurgt ”Hvad ville du gøre, hvis du ikke var bange?” og selvom den første indskydelse var at fremstille neglelak, virkede tanken alligevel fjern indtil hun begyndte at researche på området og opdagede den barske sandhed: mange konventionelle neglelakker og kosmetikprodukter indeholder ingredienser, der kan have en negativ indvirkning på miljøet og vores krop.
Som brand er gitti centreret om mennesker. Deres community, hvad enten det er kunder, forhandlere, følgere eller eget team, er med til at sikre en mangfoldig vifte af holdninger, vaner og følelser.
“As a Conscious Beauty Brand, it's important for us to convey that beauty and diversity is much more than just something external. It's about how you feel and showing who you really are, what you stand for and how you act. Beauty products can express your personality and underline your individual charisma. Beauty products can let you be yourself”
gittis produkter er fremstillet af naturlige og 100 % veganske ingredienser, og er lynhurtigt blevet en nøglespiller indenfor conscious beauty, hvor forbrugeren i høj grad identificerer sig med de kerneværdier som brandet og dets produkter står for.
Det gør serien til et perfekt match for Plan Organic, som også har et stærkt fokus på bæredygtige og naturlige skønhedsprodukter.
“Vi er glade for det nye samarbejde med gitti, der på rekordtid har fået en meget spændende nøgleposition på det europæiske marked for bæredygtig neglelak og kosmetik” siger Claus Jønsson, partner hos Plan Organic. “Vi tror på, at der stadig er et stort og voksende potentiale for bæredygtige kosmetikprodukter i Danmark, og gittis produkter passer perfekt til vores vision om at tilbyde sådanne alternativer til forbrugerne.”